ヨコハマトリエンナーレ2014、トヨダヒトシ「映像日記/スライドショー」 +スナック11211
開催日時: | 2014年9月27日(土)18:00~22:00 スライドショー19:00~ |
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会場: | 象の鼻テラス |
参加費: | 入場無料、飲食代別途 |
ママ・マスター: | (さすらいの)マスター:トヨダヒトシ(ヨコハマトリエンナーレ2014出品作家) (雇われ)ママ:庄司尚子 (お店の看板)チーママ:木村絵理子 (新人)ホステス:大澤紗蓉子 (人気の)ボーイ:井関悠 遅れてくる社長:天野太郎 |
主催: | 象の鼻テラス、横浜トリエンナーレ組織委員会 |
「ヨコハマトリエンナーレ2014」のアーティスト・プロジェクトとして、写真家・トヨダヒトシによる「映像日記/スライドショー」を開催します。
トヨダは、プリントでも写真集でもなく、スライドショーだけで作品を発表しています。象の鼻テラスでは《11211》を上映。映し出された瞬間だけを記憶に刻む、1回限りの作品との出会いをお楽しみください。
スライドショー終演後は、「スナックゾウノハナ」を開催、出品作家のトヨダヒトシとトリエンナーレのスタッフたちがマスターやママになって、作家ゆかりの食材を使ったお料理で皆様をお迎えします。
English information
【上映作品】
《11211》[2000-2014年/40分/35mmスライド・フィルム、サイレント]
ある冬の終わりから夏へと向かう日々。花の静かさに救われていた。ニューヨーク。「忘れてもいい」と言った雨。「忘れてしまえ]と言った雨。
ある年の4ヶ月間の日々を三台のプロジェクターと二面のスクリーンで映していく。映像日記第二作。
【トヨダヒトシ略歴】
1990年渡米。1991年、ニューヨークの国際写真センター(I.C.P.)が主催する社会人向け写真講座でナン・ゴールディンの指導を得る。1993年よりニューヨークを拠点に活動を開始。以降、写真を一切プリントせず、アナログの映写機を自ら操作し、モノとしての痕跡を残さないスライドショーによる映像日記作品を発表しつづけている。2000年より日本でも東京都現代美術館、横須賀美術館、タカ・イシイギャラリーなどでの上映の他に、山奥の廃校になった小学校の校庭などでも一貫してライブ形式での上映を続けている。2012年より拠点を日本に移す。
ヨコハマトリエンナーレ2014
http://www.yokohamatriennale.jp/2014/
---English
Yokohama Triennale 2014 -Artist Project-
Toyoda Hitoshi “Visual Diary / Slide Show”
+Snack 11211
Date: September 27, 2014
Time: 19:00-19:40 (Snack open: 18:00-22:00)
Venue: Zou-No-Hana Terrace
*Admission free
Yokohama Triennale 2014 presents the “Visual Diary / Slide Show” by Toyoda Hitoshi. Photographer Toyoda shows his works only through the medium of slide projection. The images that "appear and disappear one after another" will create synergies with memories in the minds of viewers and invite a new experience of the works of art.
■About the artwork
11211 (2000-2014 / 40min / 35mm slide film / silent)
Four months in my life from the end of winter to the approach of summer. I had been rescued by a flowers' silence. New York. The rain said "You don't have to remember anything."
Using three projectors and two screens. This is the Artist’s second visual diary/slide show.
■About the Artist
In 1991, TOYODA took a continuing-education class by Nan Goldin at the International Center of Photography, New York. From 1993, he has been working exclusively in the medium of slideshows rather than fixing an image on paper. Personally operating one or more analog slide projectors, TOYODA’s slideshows take the form of feature-length visual diary. His photographs that have touched numerous viewers over the years, such as at Anthology Film Archives (New York), Images Festival (Toronto), Ann Arbor Film Festival (Ann Arbor), Museum of Contemporary Art Tokyo (MOT), Taka Ishii Gallery(Tokyo) and so on, can only be seen in this live context. He now lives and works in Japan since 2012.
■Yokohama Triennale 2014
http://www.yokohamatriennale.jp/english/2014/